• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Är det psykopaten det handlar om är det inte för att bestrida skuldsaneringen. Han vill "bara" ingå i betalningsplanen. Så skuldsaneringen är det ingen fara med... Mer surt att ett äckel ska lura systemet på det här sättet utan att Kronofogden gör eller kan göra något åt det...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867

Kanske ska hoppas detta hänt mig med.
Är det ofta ARS/Adam överklagar skuldsaneringar med påhittade skulder? Visste inte han härvade i skuldsanering också.

Det kanske hade varit bästa för då borde jag ju klara mig.
Det är så han gör. Då behöver han inga påskrivna betalningsförelägganden. Kronofogden tittar åt andra hållet. Och gäldenären vill ju bara ha skuldsaneringen, så därifrån blir det ju inget motstånd.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Det är så han gör. Då behöver han inga påskrivna betalningsförelägganden. Kronofogden tittar åt andra hållet. Och gäldenären vill ju bara ha skuldsaneringen, så därifrån blir det ju inget motstånd.

Om jag nu är ett av hans offer. Kan jag då neka att jag någonsin lånat av honom, vilket jag inte har?
För godkänner jag hans hittepåskuld då ska allting om ifrån början med betalplan osv.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Om jag nu är ett av hans offer. Kan jag då neka att jag någonsin lånat av honom, vilket jag inte har?
För godkänner jag hans hittepåskuld då ska allting om ifrån början med betalplan osv.
Det är bara att acceptera det. Kommer jag ihåg det rätt får inte tvistiga skulder ingå i en skuldsanering. Du måste alltså ansöka om skuldsanering på nytt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Det är bara att acceptera det. Kommer jag ihåg det rätt får inte tvistiga skulder ingå i en skuldsanering. Du måste alltså ansöka om skuldsanering på nytt.

Men jag har ju aldrig lånat utav honom eller ansökt om lån, har aldrig fått en faktura utav honom.
Är det vanligt att han överklagar folks skuldsanering så som jag är drabbad? Om det nu ens är han jag tvivlar men man vet fan aldrig.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Men jag har ju aldrig lånat utav honom eller ansökt om lån, har aldrig fått en faktura utav honom.
Är det vanligt att han överklagar folks skuldsanering så som jag är drabbad? Om det nu ens är han jag tvivlar men man vet fan aldrig.
Han gör såhär mot folk som inte lånat av honom också. Ja, det är vanligt. Han motsätter sig inte skuldsaneringen, han vill endast ha en del av det du betalar in. Nu kanske det inte är han, men jag blir inte förvånad om det är det. "Sista sekunden" är hans tillvägagångsätt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Han gör såhär mot folk som inte lånat av honom också. Ja, det är vanligt. Han motsätter sig inte skuldsaneringen, han vill endast ha en del av det du betalar in. Nu kanske det inte är han, men jag blir inte förvånad om det är det. "Sista sekunden" är hans tillvägagångsätt.

Intressant, jag lär väl få reda på vem det är på torsdag eller fredag antar jag.
Men om det är han så vete fan hur jag ska agera för om jag "godkänner" hans påhittade skuld då ska det till KFM igen - då ska återigen betalplanen till 20 olika borgenärer och det som kan hända är att den gången någon annan överklagar istället liksom.
Om jag nekar måste ju han bevisa att jag tagit ett lån och det finns ingenting av honom som någonsin skickats till KFM.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Intressant, jag lär väl få reda på vem det är på torsdag eller fredag antar jag.
Men om det är han så vete fan hur jag ska agera för om jag "godkänner" hans påhittade skuld då ska det till KFM igen - då ska återigen betalplanen till 20 olika borgenärer och det som kan hända är att den gången någon annan överklagar istället liksom.
Om jag nekar måste ju han bevisa att jag tagit ett lån och det finns ingenting av honom som någonsin skickats till KFM.

Som jag skrev tidigare. Acceptera det. Tror inte någon annan överklagar under perioden innan utslag. Det positiva är att startdatum på skuldsaneringen fortfarande gäller från inledandet...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp